Lider din hund af separationsangst, stress eller smerterLider din hund af separationsangst, stress eller smerter

Categories:

Ejer du en hund eller har I som familie en hund, der døjer med unødvendig lidelse. Det kan være angst som separation, at den som hvalp er kommet for tidligt væk fra sin hundemor eller har måtte skifte familie af andre årsager. Angst kan ligeså vel for hunde som mennesker forårsage stress og heraf smerter.

Få professionel hjælp til din hund

Oplever du, at din hund ikke har det godt måske grundet ændret adfærd, bør du som hundeejer tage det alvorligt og få professionel hjælp til din hund. Oftest kan den nemlig godt få det godt igen og komme sig. Du bør dog altid afveje om Smertelindring til hunde er rigeligt, også hvis triste hændelser for dyret har været meget chok fuldt. Er det tilfældet, så er det vigtigt, at du rådfører dig med dyrlæge eller andre fagpersoner indenfor feltet.

Chok hos dyr

Dyr kan som mennesker sagtens opleve chok. Men fra naturens side klarer de oftest selv chokket ved at ryste sig. Dette i det, at deres nervesystem er anderledes end menneskers. Dog kan dyr som mennesker være udsat for traumatiske oplevelser, hvilket kræver ekstra omsorg og pleje. Her kan hunde healing sagtens være et alternativ frem for brug af medicin, som kan sløve hunden og give bivirkninger. Dette kan i så fald undersøges eller noget du bør rådføre dig om. For selvfølgelig kan medicin også være nyttig for et dyr som til mennesker afhængigt af årsagen eller årsagerne hertil.

De kære kæledyr

De fleste mennesker elsker deres kæledyr ubetinget og det er fuld forståeligt. For kæledyr er givtige på mange måder for mennesket. De skaber bl.a. livsglæde via kontakten til deres ejer, så slet ikke så mærkeligt, at man siger, at hunden er menneskets bedste ven. Dog er det også vigtigt, at man som ejer tænker rationelt, hvis dyret har det rigtigt skidt. At et dyr lider mere end nødvendigt, gavner hverken dyr eller ejer. Er du i tvivl, så rådfør dig med din dyrlæge, som vil dig og dit kæledyr det bedste.

Naturlig smertelindring

Brug af naturlig smertelindring kan være godt for din hund, hvis den også er oppe i alderen. Det kan gøre, at den i sin sidste tid har det bedre. Måske ikke døjer med smerter grundet slid i benene eller andre steder. Som hundeejere ved vi godt, at ”det sidste farvel” en dag indtræffer, om man ønsker det eller ej. Trods sorgen kan fylde, så vil de fleste hundeejere huske deres bedste ven, for hunde er sande venner. Derfor bør man som hundeejere sørge for, at ens hund trives og har det godt, for det er jo et dyr, der er afhængig af sin ejer.